About
Andrea Gavagnin has graduated with great distinctions both at the Conservatorio Benedetto Marcello in Venice in 2019 (bachelor in Renaissance and Baroque singing) and the Conservatoire Royal in Brussels in 2022 (master in singing). He has won a second prize of the Bovicelli competition 2020 and has been a finalist at the Concours de chant baroque de Froville 2020 and at the Cesti competition in Innsbruck in 2023.
In 2024, he has tought ornamentation and improvisation at the Royal conservatory in Brussels.
He performs internationally with ensembles such as Scherzi Musicali (Nicolas Achten), Profeti della Quinta (Elam Rotem), La Cetra (Andrea Marcon), Faenza (Marco Horvat), InAlto (Lambert Colson), ClubMediéval (Thomas Baeté), and with conductors such as Ottavio Dantone, Philippe Herrewege, Leonardo García Alarcón and Yves Corboz.
In 2020, he has founded the ensemble Prattica di musica, focused on the discovery of vocal music from the XVI and XVII centuries.
He has debuted on stage in 2019 as Idaspe in Albinoni’s La Statira (Opera studio Benedetto Marcello/Teatro La Fenice, Venice). He has sung the role of Messaggera/Radamanto in Caccini’s L’Euridice with Scherzi musicali (Nicolas Achten) in 2022 and the role of Vita Eterna in A. Draghi’s Il Dono della Vita Eterna with Cappella mediterranea (Leonardo García Alarcón) in 2023.
He has interpreted Teseo in G. F. Handel’s Arianna in Creta at the Innsbrucker Festwochen der Alte Musik in 2024.
He has been a member of the Cappella Marciana of St. Mark’s, Venice, with which he regularly performs for Teatro La Fenice and has won the ICMA early music 2020 award.
He has recorded several CDs for Ricercar, EnPhases, Musica Ficta, Musique en Wallonie, CPO, Concerto Classics, Brilliant Classics, Tactus and Amadeus.
Andrea Gavagnin si è laureato presso il Conservatorio Benedetto Marcello di Venezia nel 2019 (menzione d’onore in canto rinascimentale e barocco) e il Conservatoire Royal de Bruxelles nel 2022 (master in canto con gran distinzione). Ha vinto il secondo premio ex aequo alla Bovicelli competition 2020 ed è stato finalista del Concours de chant baroque de Froville 2020 e del Concorso Cesti a Innsbruck nel 2023.
Nel 2024 ha insegnato diminuzione vocale e improvvisazione al Conservatoire royal de Bruxelles.
Le sue collaborazioni includono una varietà di formazioni, fra cui Scherzi Musicali (Nicolas Achten), Profeti della Quinta (Elam Rotem), La Cetra (Andrea Marcon), Faenza (Marco Horvat), ClubMediéval (Thomas Baeté), InAlto (Lambert Colson), oltre a direttori quali Ottavio Dantone, Philippe Herrewege, Leonardo García Alarcón e Yves Corboz.
Nel 2020 ha fondato il gruppo Prattica di musica, dedicato alla riscoperta della musica vocale del XVI e XVII secolo.
Ha fatto il suo debutto operistico nel 2019 come Idaspe ne La Statira di T. Albinoni (Opera studio Benedetto Marcello/Teatro La Fenice, Venezia). Nel 2022 ha ricoperto I ruoli di Messaggera e Radamanto ne L’Euridice di G. Caccini con Scherzi musicali (N. Achten) e nel 2023 Vita Eterna ne Il Dono della Vita Eterna di A. Draghi con Cappella mediterranea (L. García Alarcón).
Ha interpretato Teseo nell’Arianna in Creta di G. F. Handel all’Innsbrucker Festwochen der Alte Musik 2024.
Ha fatto parte della Cappella Marciana di Venezia, con la quale ha svolto una regolare attività concertistica per il Teatro la Fenice ed ha ricevuto il premio ICMA early music 2020.
Ha inciso diversi CD per Ricercar, EnPhases, Musica Ficta, Musique en Wallonie, CPO, Concerto Classics, Brilliant Classics, Tactus e Amadeus.
Andrea Gavagnin est diplômé du Conservatoire Benedetto Marcello de Venise en 2019 (bachelier en chant Renaissance et Baroque avec mention d’honneur) et du Conservatoire Royal de Bruxelles en 2022 (master en chant avec grande distinction). Il a remporté un deuxième prix au concours Bovicelli 2020 et il a été finaliste du Concours de chant baroque de Froville 2020 et du concours Cesti à Innsbruck en 2023.
En 2024, il a enseigné l’ornemantation et improvisation au Conservatoire royal de Bruxelles.
Il collabore régulièrement avec une variété d’ensembles tels que Scherzi Musicali (Nicolas Achten), Profeti della Quinta (Elam Rotem), La Cetra (Andrea Marcon), Faenza (Marco Horvat), ClubMediéval (Thomas Baeté), InAlto (Lambert Colson), ainsi qu’avec des chefs tels que Ottavio Dantone, Philippe Herrewege, Leonardo García Alarcón et Yves Corboz.
En 2020 il a fondé l’ensemble Prattica di musica, dédié à la redécouverte de la musique vocale des XVI et XVII siècles.
Il a débuté sur scène en 2019 dans le rôle d’Idaspe dans La Statira d’Albinoni (Opera studio Benedetto Marcello/Teatro La Fenice, Venise). Il a chanté le rôle de Messaggera/Radamanto dans L’Euridice de G. Caccini avec Scherzi musicali (N. Achten) en 2022 et le rôle de Vita Eterna dans Il Dono della Vita Eterna de A. Draghi avec Cappella mediterranea (L. García Alarcón) en 2023.
Il a interprété Teseo dans Arianna in Creta de G. F. Handel au Innsbrucker Festwochen der Alte Musik 2024.
Il a été membre de la Cappella Marciana à Venise, en performant régulièrement pour le Teatro La Fenice (Venise), et en recevant le prix ICMA musique ancienne 2020.
Il a enregistré plusieurs CD pour Ricercar, EnPhases, Musica Ficta, Musique en Wallonie, CPO, Concerto Classics, Brilliant Classics, Tactus et Amadeus.